Povestea brandului Zippo
Brandul Zippo a fost infiintat in anul 1932 de George Blaisdell. Se spune ca povestea acestui brand este povestea oamenilor care au ajutat la crearea si dezvoltarea lui, prin loialitate, daruire si inventivitate. Brandul Zippo este acum unul dintre cele mai cunoscute si indragite branduri din America.
Totul a inceput la o petrecere in Pennsylvania, la clubul din Bradford, unde Blaisdell era cu prietenii. Unul dintre acestia incerca sa aprinda o bricheta. Blaisdell s-a uitat la bricheta si a obervat ca era greoaie si necesita folosirea ambelor maini pentru aprinderea ei. Bricheta avea un un design de metal iar aspectul nu era foarte atragator, dar avea ceva diferit, cosul care proteja flacara sa nu se stinga.
Aproape de sfarsitul anului 1932, Blaisdell a decis sa „reconstruiasca” bricheta. A inceput prin a confectiona o carcasa dreptunghiulara mica la care a adaugat un capac care se prinde prin balamale, acest sistem iti permite sa aprinzi bricheta cu o singura mana. Singurul accesoriu pastrat de la bricheta austriaca a fost cosul.
Denumirea brichetei „Zippo” vine de fermoar, in engleza „zip”, Blaisdell a facut un joc de cuvinte pana a ajuns la aceasta denumire – ii placea foarte mult cum suna cuvantul „zip”.
Initial, o bricheta Zippo, se vindea cu 1.95 de dolari iar sloganul era „Functioneaza sau o reparam gratuit”. Inca de la inceput, 17 mai 1934 cand a fost depuns brevetul, garantia unei brichete este pe viata si functioneaza pe acelasi slogan.
Fiecare bricheta are un cod, initial aceste coduri au fost introduse pentru controlul calitatii si pentru verificarea autenticitatii, in timp acesta a devenit un instrument de nepretuit pentru colectionari. In anul 1933 a fost fabricata prima bricheta Zippo iar aceasta se afla astazi la muzeul din Bradford.
Un impact major asupra brandului a fost in anul 1941, cand America a intrat in razboi. Toata productia pentru piata de consum a fost oprita si dedicata exclusiv armatei SUA. Aceasta schimbare a influentat mai multe aspecte ale brichetei, pentru carcasa brichetei au inceput sa foloseasca otel cu finish negru. Faptul ca aceasta bricheta a fost folosita de catre soldatii armatei a schimbat perceptia oamenilor si a ajuns sa fie perceputa ca un simbol al Americii in intreaga lume. Acest proces a ajutat foarte mult si productia, devenind mult mai completa si foarte putenica din punct de vedere financiar ajungand sa fie o companie viabila.
Indata ce productia pentru piata de consum a revenit, odata cu ea o noua ideea a prins viata. Blasidell si-a dorit o masina care sa se asemene cu o bricheta Zippo, doi ani mai tarziu a aparut Zippo Car. Un Chrysler Saratoga „transformat” intr-o bricheta a strabatut America intre anii 1940 – 1950, acesta a fost expusa la evenimente, targuri si parade.
In anul 1997 a fost deschis Muzeul Zippo, intr-un spatiu de aproximativ 1400 de metri patrati. In aceasta locatie se afla si centrul de reparatii Zippo, unde vizitatorii pot urmari procesul de repartie dar si un magazin de unde se poate achizitiona diverse accesorii si brichete.
In ultimii 20 de ani compania a achizitionat mai multe branduri, marca Ronson de brichete, Ronsonol care produce combustibil, W.R. Case & Sons Cutlery Company si ulterior si-a dezvoltat si extins productia pe diverse segmente.
Astazi compania este administrata de George B. Duke, nepotul lui Blaisdell, el este unicul proprietar si presedinte al consiliului de administratie Zippo.